Predikant:

Zilvermeeuwstraat 1, 4301 WS

tel.: 0111-416025 of 06-2423 8987

e-mail: predikant@hervormdzierikzee.nl

Contactadres kerkenraad / 2e scriba:

A. Roks

Zeehondenplaat 6, 4301 WV

tel.: 0111-415965 / 06-2007 6611

e-mail: kerkenraad@hervormdzierikzee.nl

Abonnementenadministratie kerkbode:

A.M.P. van der Schelde

tel.: 0111-413878

e-mail: kerkbode@hervormdzierikzee.nl

Zondag 6 november 2022

09.30 uur: ds. L.C. de Borst (viering Heilig Avondmaal) (koffiedrinken na de dienst)

18.30 uur: ds. L.C. de Borst (viering Heilig Avondmaal)

Collecten: Delta voor Indonesië / Kerkbeheer

Zondag 13 november 2022

09.30 uur: ds. G.C. Lock, Scheveningen

18.30 uur: ds. D. Westerneng, Oosterland / Yerseke

Collecten: Najaarszendingsweek / Kerkbeheer

Terugblik: Vanwege de vakantie van ds. De Borst gingen gedurende twee zondagen gastpredikanten voor in de Gasthuiskerk. Afgelopen zondag was het zelfs een heuse Jesaja-zondag. In de morgendienst overdacht ds. Vastenhout het uiterst actuele Jesaja 5, in combinatie met Jesaja 9: 6. En in de avonddienst belichtte ds. Groen het evenzeer actuele Jesaja 40.

Bloemen: De bloemen van zondag 23 oktober gingen ter bemoediging naar mevrouw A.G. van der Schelde-Roelse, die na een ongeluk met de scootmobiel enige tijd in Zierik7 moest verblijven. De bloemen van zondag 30 oktober gingen met een hartelijke groet van de gemeente ter bemoediging naar mevrouw G. van den Berg-de Bruine, die bij het uitlaten van de hond vervelend ten val kwam en daarbij haar kniebanden beschadigde, en naar de heer C.J.T. Simmers, die vorige week dinsdag een heupoperatie onderging.

Omzien naar elkaar: We deden voorbede voor mevrouw J. (Ineke) van Dienst, omdat er bij haar darmkanker is geconstateerd, waarvoor ze nog verder onderzoeken ondergaat. De heer A.G. (Toon) van der Zande is op dinsdag 25 oktober geopereerd vanwege darmkanker. Hij mocht afgelopen zondag na een geslaagde operatie weer naar huis terugkeren. Mevrouw B. (Bea) van de Sande-Jurgen ligt nog op de revalidatie-afdeling van verpleeghuis Zierik7. Het gaat wat beter met haar; ze wacht nu op een plekje in een verzorgingshuis. De heer S. (Siem) van Loon verblijft in Theresiahof in ’s-Heerenhoek en leeft daar op afstand trouw met de diensten in de Gasthuiskerk mee.

Verjaardagen en jubilea: Mevrouw M.E. van Wijck mocht op zaterdag 29 oktober haar 94e verjaardag vieren, waarmee we haar van harte feliciteren. We deden dankzegging met de heer L.A. Terlouw en mevrouw C. Terlouw-de Jong, die op donderdag 3 november 50 jaar getrouwd hopen te zijn. We feliciteren hen van harte met dit jubileum, wensen hen een goed moment van vieren en gedenken en voor de toekomst van harte Gods nabijheid toe.

Verkiezing ambtsdragers: Joannet Boer-van den Dikkenberg heeft haar benoeming tot jeugdouderling op dit moment niet kunnen aanvaarden. Ilona op ’t Hof-van der Wekken heeft haar benoeming tot diaken wel mogen aanvaarden. Tegen haar benoeming en ook tegen de benoeming van Marianne van Mourik-van Arkel tot diaken zijn geen bezwaren ingediend.

Verantwoording giften: Ds. De Borst ontving € 40,- voor het werk van de kerkrentmeesters. Voor het bloemenfonds ontvingen de heer Ton van Kooten en mevrouw Saar Torensma-Folmer elk € 10,-, ontving mevrouw Diny van den Berg-Lamse € 5,- en ontving mevrouw Wilma de Jonge-Duinhouwer € 3,-. Hartelijk dank voor uw gaven.

Keuze kerstgeschenk: De kinderen van kindernevendienst en crèche mogen alweer hun keuze maken voor een kerstgeschenk. Er staan weer lijsten op de website en in de CHRCH-app, waaruit ze mogen kiezen. Het verzoek is om uiterlijk 7 november via de link bij de lijsten het boek (of CD) van eerste voorkeur te kiezen, maar ook een tweede voorkeur aan te geven, voor wanneer de eerste voorkeur niet besteld kan worden.

Vooruitblik: Aanstaande zondag mogen we in beide diensten weer het Heilig Avondmaal vieren. We doen dat op dezelfde wijze als in de afgelopen maanden, door middel van een lopende viering. Weet u welkom aan tafel bij onze goede God, die door de tekenen van brood en wijn ons geloof wil versterken. Ik meld alvast dat op zondag 20 november, de Eeuwigheidszondag, in de morgendienst de overledenen van het afgelopen kerkelijk jaar worden herdacht. Hun nabestaanden ontvangen via het bij ons bekende contactadres een persoonlijke uitnodiging voor deze dienst.