Nieuwsbericht 1139
Is geplaatst op :03-Nov
Wordt getoond tot:29-Nov

Beelden van geloof en van God in de kunst

Onze zustergemeente van de Thomaskerk (Gereformeerde Kerk) organiseert in de maand november een tweetal avonden over beelden van geloof en van God in de kunst. Ook de leden van onze gemeente zijn hartelijk welkom op deze avonden, die onder leiding staan van ds. Freek Schipper. Beide avonden beginnen om 19.30 uur in de Thomaskerk. De eerste avond, op donderdag 7 november, gaat over Beelden van geloof door de tijden heen. Deze avond heeft iets van een korte cursus kunstgeschiedenis, maar wel toegespitst op kunst waarin christelijk geloof een grote rol speelt. Je gaat anders naar kunst kijken als je er meer van weet. De tweede avond, op donderdag 28 november, gaat over Beelden van God in de kunst. Na een verkenning is er vooral aandacht voor de verbeelding van God als Licht en God als de Schepper van de mens. Onbekende schilderijen kunnen heel verrassend zijn, maar ook in overbekende werken wordt gewezen op details die ons anders gemakkelijk ontgaan. Het is fijn als u zich aanmeldt via www.thomaskerkzierikzee.nl, maar u bent ook welkom als u zich niet heeft aangemeld. Het is goed om u nu alvast te wijzen op een drietal avonden in de Thomaskerk over beeldenrijke religies: het Hindoeïsme en het Boeddhisme. Deze avonden worden gehouden op 15 en 29 januari en 12 februari. U kunt zich voor deze avonden al opgeven via www.thomaskerkzierikzee.nl. Meer informatie vindt u in de Aanbodkrant van de Thomaskerk, waarvan op de tafels bij de uitgang enkele exemplaren liggen (niet om mee te nemen). Meer informatie is ook verkrijgbaar bij de ouderling gemeenteopbouw, André Flikweert (asflikweert (at) zeelandnet (punt) nl).

terug naar berichtenoverzicht