Zondagsbrief 24e jaargang nr. 1 - 1 januari 2023
Hervormde gemeente Zierikzee www.hervormdzierikzee.nl

Zaterdag 31 december 2022

19:30 uur (in de Thomaskerk)

Ds. F.J.T. Schipper

Ouderling van dienst

Andre Flikweert

Zondag 1 januari 2023

11:00 uur (vanaf 10:15 uur koffiedrinken)

Geen dienst

Ouderling van dienst

Carla van Beveren

Organist

Erik Zwiep

Koster

Jos op ‘t Hof

Kindernevendienst

1. Ilona 2. Ariella 3. Geen kindernevendienst

Collecte

1. Voedselbank 2. Kerkbeheer

Zondag 8 januari 2023

11:00 uur (bevestiging ambtsdragers)

Mw. ds. G.J. Stougie, Pernis

Collecte

1. Fam. De Bel, Thailand 2. Kerkbeheer

Volgende week zondag afscheid en bevestiging ambtsdragers

Op zondag 8 januari vindt de bevestiging plaats van de nieuwe ambtsdragers. Twee van hen zijn die zondag verhinderd; zij zullen op 12 februari worden bevestigd. Omdat tot op heden één ouderlingvacature niet is ingevuld, zal ouderling Teunie Wessels-van Dongen nog voor maximaal zes maanden aanblijven en op 8 januari nog geen afscheid nemen. Wel zal ook afscheid worden genomen van ouderling Johan Hoff, een jaar eerder dan voorzien. Hij was in het afgelopen jaar voorzitter van de kerkenraad en de zes jaar daarvoor scriba. Omdat hij indertijd als ouderling-scriba in de kerkenraad is gekomen en het scribaat inmiddels is ingevuld, behoeft er geen nieuwe vacature te worden opengesteld. De kerkenraad wil in zijn eerstvolgende vergadering uit zijn midden een nieuwe voorzitter kiezen.

In Memoriam Annie van Buren

Op 27 december is overleden Johanna (Annie) van Buren-Boon, weduwe van Bouwe van Buren. Annie woonde bij haar tante en kreeg contact met Bouwe. Samen met hem runde ze een viskar en later een viswinkel. Ze gingen wonen in Hazerswoude-Dorp waar iedereen welkom was. En later in Zierikzee. Ze waren uiteindelijk 60 jaar getrouwd. En heel haar leven is ze nooit verder dan 10 meter van Bouwe vandaan geweest. Behalve misschien al die keren als ze vrijwilligerswerk deed in de Cornelia. Verder waren ze altijd samen, tijdens hun werkzame leven, boodschappen doen, bijbelclub, als ze actief waren voor Israël. Na het overlijden van Bouwe, vorig jaar november, maakte Annie deel uit van woongroep 59 in Borrendamme. Daarna is ze snel achteruitgegaan en afgelopen dinsdag op een rustige manier in haar slaap overleden. Haar lijflied was: Er is een God die hoort. Daar geloofde ze in en getuigde ze van. De dienst van Woord en gebed zal plaatsvinden op dinsdag 3 januari om 13.45 uur in de aula van de Gemeentelijke Begraafplaats, Roemer 39, 2771WS, Boskoop. Daarna is er gelegenheid tot condoleren in Grand-Café de Egel, Raadhuisplein 1 in Hazerswoude-Dorp.

Oekraïne
De diaconie vraagt opnieuw uw aandacht voor het inzamelen van hulp- goederen;
Zo het er nu naar uit ziet zal er medio februari a.s. opnieuw een vrachtauto met hulp-goederen
van Schouwen & Duiveland richting Oekraïne vertrekken.
Heeft uzelf of in uw omgeving, de volgende middelen- materialen in goede staat ter beschikking,
Die u niet meer gebruikt of waar u voor kunt zorgen;
Warme winterkleding, dekens, plaids, kruiken, gas- branders, campingbedjes, kinderwagens (liefst met grote wielen).
Kaarsen, luiers, baby- voeding, paracetamol (producten met een lange houdbaarheid), medische uitrusting,
De houdbare middelen ontvangen we het het liefst in doos verpakking, of tot een doos- verpakking te maken.
Op zondag 8 januari a.s. hopen we uw eerste middelen te mogen ontvangen.
Een financiële bijdrage op de rekening NL43 RABO 0375 1750 08 t.n.v. Diaconie Hervormde gemeente - Zierikzee,
m.v.v. “ Hulp voor Oekraïne " is ook van harte welkom, om bovenstaande te kunnen realiseren.
Uw spullen kunt u ook afgeven bij Mia & Jan
Bij voorbaat hartelijk dank voor uw medewerking.

Alpha-cursus van start in Zierikzee

Ontmoeten, vragen en ontdekken – dat doe je op Alpha. Alpha is een introductie/ verdieping in het christelijk geloof die ook in Zierikzee wordt aangeboden. Wereldwijd hebben ruim 25 miljoen mensen in 169 landen een Alpha-cursus gevolgd. In Zierikzee gaat op woensdag 11 januari 2023 weer een Alpha-cursus van start. In ongeveer 10 interactieve en gezellige bijeenkomsten ontdekken de deelnemers wat het christelijk geloof inhoudt. Elke avond begint met een lekkere maaltijd. Hét moment om elkaar op een ontspannen manier goed te leren kennen. Na de maaltijd luisteren de Alpha-deelnemers naar een kort, inspirerend verhaal. Elke bijeenkomst staat een ander onderwerp centraal waarover de Alpha-deelnemers doorpraten in kleine gespreksgroepen. De cursus is gratis en vrijblijvend en wordt gegeven van 18.30 uur tot 21.00 uur in het gebouw van Christengemeente, Grevelingenstraat 35, Zierikzee. In Nederland hebben ruim 300.000 mensen een Alpha-cursus gevolgd. Of je jong of oud, gelovig of niet-gelovig bent; je bent van harte welkom! Alpha geeft je de kans om de zin van het leven te onderzoeken in een laagdrempelige, leerzame en leuke setting. Er is ruimte voor al je vragen. Algemene informatie kunt u vinden op de site van Alpha-Nederland: www.alpha-cursus.nl. Voor eventuele vragen en of opgave kunt u contact opnemen met: alphazierikzee@kpnmail.nl

Nieuwe lay-out van de Zondagsbrief en een oproep om de digitale versie van de Zondagsbrief te gaan lezen.

U ziet een nieuwe lay-out van de Zondagsbrief. De vorige lay-out moest worden gevouwen en dat is nu niet meer nodig. Ook is het nu eenvoudiger om het geheel compacter te houden. Verder willen we u vragen om de Zondagsbrief digitaal te lezen. U ontvangt dan op vrijdag of zaterdag de pdf van de Zondagsbrief in uw e-mailprogramma. Hiermee brengen we de kosten omlaag en belasten we het milieu minder. U kunt zich aanmelden voor de digitale Zondagsbrief door een mailtje te sturen naar zondagsbrief@hervormdzierikzee.nl. Ook kunt u de actuele Zondagsbrief vinden in de chrch-app.

Ochtenddienst nieuwjaarsdag 1 januari

Avonddienst oudejaarsavond 31 december

Psalm 119: 6

Lied 906: 1/3/8