Kerkdiensten

Collecte

1. Kinderen in de knel 2. Kerkbeheer

Oudejaarsavond 31-12-22

19:30 uur (in de Thomaskerk)

Ds. F.J.T. Schipper

Ouderling van dienst

Zondag 1 januari 2023

11:00 uur (vanaf 10:15 u koffiedrinken)

18:30 uur

Ds. L.C de Borst

Collecte

1. Voedselbank 2. Kerkbeheer

Bij de diensten

Op eerste Kerstdag werken koperblazers Jeroen van Mourik en Jan en Abram de Pagter, samen met onze onvolprezen organist Johan van Broekhoven, mee aan het muzikaal opluisteren van de dienst. We danken hen hartelijk.

Ds. Schipper gaat voor in de gezamenlijke dienst op Oudejaarsavond die plaats zal vinden in de Thomaskerk. Hij schrijft erover: Het oude jaar gaat weldra voorbij, het nieuwe is bijna gekomen – past daar de bijbeltekst uit 2 Korintiërs 5 bij, “Het oude is voorbijgegaan, het nieuwe is gekomen”? Antwoord: Ja - nee - toch wel. Op de laatste avond van het jaar bezien we 2022 en het woordje ‘voorbij’ in het licht van Gods Woord.

Bevestiging en afscheid ambtsdragers

Op zondag 8 januari vindt de bevestiging plaats van de nieuwe ambtsdragers. Twee van hen zijn die zondag verhinderd; zij zullen op 12 februari worden bevestigd. Omdat tot op heden één vacature voor ouderling niet is ingevuld, is aan ouderling Teunie Wessels-van Dongen gevraagd nog voor een periode van maximaal zes maanden als ouderling aan te blijven, een mogelijkheid die de kerkorde biedt. Zij heeft zich daartoe bereid verklaard en zal daarom op 8 januari nog geen afscheid nemen. Wij vertrouwen erop dat de ouderlingvacature in de loop van het jaar alsnog ingevuld kan worden.

In de afgelopen week heeft ook ouderling Johan Hoff aangegeven op 8 januari afscheid te willen nemen, een jaar eerder dan voorzien. Johan was in het afgelopen jaar voorzitter van de kerkenraad en de zes jaar daarvoor scriba. Omdat hij indertijd als ouderling-scriba in de kerkenraad is gekomen en het scribaat inmiddels is ingevuld, behoeft er geen nieuwe vacature te worden opengesteld. De kerkenraad wil in zijn eerstvolgende vergadering uit zijn midden een nieuwe voorzitter kiezen.

Gebaar van dank van Gert en Rieneke van de Pol

Ons vroegere predikantsechtpaar Gert en Rieneke van de Pol is in september, na een uitzending van bijna zes jaar, vanuit Malawi neergestreken in het Brabantse Uitwijk. Gert is op 9 oktober als predikant aan de gemeente Uitwijk-Waardhuizen verbonden. Gert en Rieneke danken onze kerkenraad en gemeente hartelijk voor het steunen van hun uitzending in de afgelopen jaren. Als klein gebaar van dank bieden ze u vandaag een exemplaar aan van de door hen uitgegeven Malawi maandkalender 2023. Op de eerste pagina’s van de maandkalender vertellen ze iets over de wijze waarop ze vanuit Nederland doorgaan met Care4Malawi. Bij de uitgang ontvangt u van de diakenen de kalender met portretten uit Malawi.

Alpha-cursus van start in Zierikzee

Ontmoeten, vragen en ontdekken – dat doe je op Alpha. Alpha is een introductie/ verdieping in het christelijk geloof die ook in Zierikzee wordt aangeboden. Wereldwijd hebben ruim 25 miljoen mensen in 169 landen een Alpha-cursus gevolgd. In Zierikzee gaat op woensdag 11 januari 2023 weer een Alpha-cursus van start. In ongeveer 10 interactieve en gezellige bijeenkomsten ontdekken de deelnemers wat het christelijk geloof inhoudt. Elke avond begint met een lekkere maaltijd. Hét moment om elkaar op een ontspannen manier goed te leren kennen. Na de maaltijd luisteren de Alpha-deelnemers naar een kort, inspirerend verhaal. Elke bijeenkomst staat een ander onderwerp centraal waarover de Alpha-deelnemers doorpraten in kleine gespreksgroepen. De cursus is gratis en vrijblijvend en wordt gegeven van 18.30 uur tot 21.00 uur in het gebouw van Christengemeente, Grevelingenstraat 35, Zierikzee. In Nederland hebben ruim 300.000 mensen een Alpha-cursus gevolgd. Of je jong of oud, gelovig of niet-gelovig bent; je bent van harte welkom! Alpha geeft je de kans om de zin van het leven te onderzoeken in een laagdrempelige, leerzame en leuke setting. Er is ruimte voor al je vragen. Algemene informatie kunt u vinden op de site van Alpha-Nederland: www.alpha-cursus.nl. Voor eventuele vragen en of opgave kunt u contact opnemen met: Caroline Vroemen 06-22978532 of alphazierikzee@kpnmail.nl

Nieuwe lay-out van de Zondagsbrief en een oproep om de digitale versie van de Zondagsbrief te gaan lezen.

Vanaf deze week ziet u een nieuwe lay-out van deze Zondagsbrief. De vorige lay-out moest worden gevouwen en dat is nu niet meer nodig. Ook is het nu eenvoudiger om het geheel compacter te houden. Verder willen we u vragen om de Zondagsbrief digitaal te lezen. U ontvangt dan op vrijdag of zaterdag de pdf van de Zondagsbrief in uw e-mailprogramma. Hiermee brengen we de kosten omlaag en belasten we het milieu minder. U kunt zich aanmelden voor de digitale Zondagsbrief door een mailtje te sturen naar zondagsbrief@hervormdzierikzee.nl.

Ook kunt u de actuele Zondagsbrief vinden in de chrch App.

Liturgie

Ochtenddienst