Zondag 20 november 2022
11.00 uur: ds. L.C. de Borst (herdenken overledenen) (koffiedrinken na de dienst)
18.30 uur: ds. C. Bijman, Arnemuiden
Collecten: Stichting Thuredriht / Kerkbeheer

Zondag 27 november 2022 (1e Adventszondag)
18.30 uur: ds. G. de Lang, Dordrecht
Collecten: Jeugdwerk / Kerkbeheer

Terugblik: Het was verheugend dat de Dankdagdienst door zovelen, jong en oud, werd bezocht. Vorige week zondag vierden we met velen het Heilig Avondmaal, gevolgd door een thema-avond op dinsdag 8 november waar, in het kader van ons jaarthema “Aan tafel!”, het Avondmaal centraal stond, aan de hand van een notitie van de synode van onze landelijke kerk. Afgelopen zondag stelde ds. Lock op een heel bijzondere manier – door de ogen van Kaïn – de geschiedenis van Kaïn en Abel centraal. In de opnieuw goed bezochte avonddienst belichtte ds. Westerneng de geschiedenis van de Farizeëer en de tollenaar.

Bloemen: De bloemen van de Dankdag ging als teken van verbondenheid en medeleven naar de heer J.J. Dorst. De bloemen van zondag 6 november gingen naar mevrouw J.L. (Janny) Dieleman-de Bokx als dank en waardering voor maar liefst 23 jaar wekelijks vouwen van onze zondagsbrief. De bloemen van zondag 13 november gingen naar de heer A.G. (Toon) van der Zande, die een geslaagde operatie onderging vanwege darmkanker en nu verder thuis moet herstellen.

Omzien naar elkaar: Mevrouw J. (Ineke) van Dienst onderging op vrijdag 11 november een geslaagde operatie in het ziekenhuis in Goes. We dankten daarvoor in het midden van de gemeente en deden tegelijk voorbede voor haar.

Verjaardagen en jubilea: Op maandag 31 oktober vierde mevrouw C.A. van der Weele-Wage haar 92e verjaardag. Op vrijdag 4 november vierde mevrouw D.M. Hekman-van Barneveld haar 90e verjaardag en de heer J.M. Rijn zijn 80e verjaardag. De heer J.M. de Waaij werd op donderdag 10 november 92 jaar en mevrouw J.C. Schot werd op vrijdag 11 november 93 jaar. We feliciteren hen allen met deze gezegende leeftijden en wensen hen kracht, gezondheid en vooral Gods zegen toe voor het komende jaar.

Verkiezing ambtsdragers: Met dankbaarheid kunnen we melden dat Esther in ’t Anker-Kabboord haar benoeming tot jeugdouderling heeft aanvaard, Linda de Vlieger haar benoeming tot jeugddiaken, en mevrouw Emma Vermeulen-Kole haar benoeming tot ouderling. Eventuele bezwaren tegen hun bevestiging of tegen de gevolgde procedure dienen uiterlijk vrijdag 18 november schriftelijk en ondertekend te worden ingediend bij de 1e scriba, Touwbaan 5.

Adventsconcert met de Zandkunstenaar: A.s. vrijdag 18 november om 20.00 uur is er een prachtig Adventsconcert van “De Oden van Salomo” in de Thomaskerk, die daarvoor meer geschikt is dan de Gasthuiskerk. De Oden zijn meeslepende feestliederen over de Messias, die in het Syrië van 80-120 na Christus geschreven en gezongen werden en nu wederom op muziek zijn gezet. In bloemrijke taal en krachtige beelden beschreven ze hun diepe liefde voor hun Redder, die hen opzoekt in hun uitzichtloze situatie en die hun de weg baant naar het paradijs. Hun geloofsschat is vertaald in het Nederlands en opnieuw op muziek gezet door de beste christelijke componisten en dichters uit onze dagen. Een band met diverse artiesten zal ze uitvoeren, in samenwerking met de Zandkunstenaar die het verhaal van Advent voor ons zal schilderen in zand. Het thema van dit adventsconcert is 'Geef licht' en het geld dat wordt opgehaald gaat naar een beter leven voor de vluchtelingenkinderen in Griekenland. Er is nog een beperkt aantal kaarten. De toegangsprijs: € 10 voor volwassenen en € 5 voor kinderen. Te bestellen bij: zingenindekerk.nl/evenementen/oden-van-salomo-zandkunstenaars-zierikzee. Meer info is te verkrijgen bij Irene Geluk, Irene.geluk@gmail.com / 06-1900 5909.

Herdenken overledenen: A.s. zondag, op de laatste zondag van het kerkelijk jaar (Eeuwigheidszondag), herdenken we in de ochtenddienst de namen van 24 gemeenteleden (tussen 68 en 95 jaar) die ons in het afgelopen kerkelijk jaar zijn ontvallen. De nabestaanden ontvingen via het bij ons bekende contactadres een persoonlijke uitnodiging voor deze dienst. Na de kerkdienst is er, om 12.30 uur, de mogelijkheid voor een herdenkingswandeling vanaf de kerk naar de Algemene begraafplaats. Iedereen die dat wil kan meelopen of aansluiten, of u nu kort geleden of langer geleden iemand heeft verloren, of u lid van de kerk bent of niet, en ook als uw geliefde niet op de begraafplaats in Zierikzee is begraven. Aangekomen op de begraafplaats wordt onder leiding van ds. De Borst langs de graven gegaan van hen die van betekenis zijn voor de aanwezigen en wordt afgesloten met een gedicht en gebed.