Predikant:

Zilvermeeuwstraat 1, 4301 WS

tel.: 0111-416025 of 06-2423 8987

e-mail: predikant@hervormdzierikzee.nl

Contactadres kerkenraad / 2e scriba:

A. Roks

Zeehondenplaat 6, 4301 WV

tel.: 0111-415965 / 06-2007 6611

e-mail: kerkenraad@hervormdzierikzee.nl

Abonnementenadministratie kerkbode:

A.M.P. van der Schelde

tel.: 0111-413878

e-mail: kerkbode@hervormdzierikzee.nl

Zondag 23 oktober 2022

09.30 uur: ds. G.J. van Beek, Nieuw-Lekkerland

18.30 uur: mw. ds. G.J. Stougie, Pernis

Collecten: Familie De Bel Thailand / Kerkbeheer

Zondag 30 oktober 2022

11.00 uur: ds. M.H. Vastenhout, Sliedrecht

18.30 uur: ds. A.H. Groen, Rijsoord

Collecten: Stichting Leergeld / Kerkbeheer

Woensdag 2 november 2022 (Dankdag)

19.30 uur: ds. L.C. de Borst

Collecte: Oogstcollecte

Terugblik: Dankbaar zijn we dat we, voor zover ons daartoe de gezondheid is gegeven, in alle vrijheid iedere zondag tot twee keer toe naar de kerk mogen gaan. Ook in de afgelopen weken mocht het Woord van God over ons leven schijnen, ook over soms ingewikkelde ethische onderwerpen die aan de orde kwamen.

Bloemen: Op zondag 9 oktober gingen de bloemen naar Gretha Uijl-Bil, die haar bovenarm brak en lange tijd, met rust, moet herstellen. Op zondag 16 oktober gingen de bloemen naar de heer W.G. Schaap. We wensen hem sterkte en leven mee met hem en met zijn vrouw die in Zierik7 verblijft.

Omzien naar elkaar: De heer A.G. (Toon) van der Zande wordt op 25 oktober geopereerd aan darmkanker. We wensen hem en alle zieken thuis en allen die zorgen hebben Gods barmhartigheid en zegen toe. Dat geldt ook voor degenen onder ons die door corona zijn getroffen. De heer S. (Siem) van Loon verblijft in Theresiahof in ’s-Heerenhoek en leeft daar op afstand trouw met de diensten in de Gasthuiskerk mee. Mevrouw B. (Bea) van de Sande-Jurgen ligt op de revalidatieafdeling van verpleeghuis Zierik7, afdeling De Brug. Zij hebben uw gebed hard nodig en voelen zich erdoor gesteund.

Verjaardagen en jubilea: Op zondag 16 oktober werd mevrouw Nella Berrevoets-Smits 80 jaar en op vrijdag 21 oktober hoopt ook mevrouw M.A. Verseput-Wandel haar 80e verjaardag te vieren. Wij wensen beiden nog vele gezegende jaren in gezondheid toe, met hun man en allen die hen lief zijn. Op zondag 16 oktober waren Anne en Olaf Griffioen-Deurloo 25 jaar getrouwd. We feliciteren hen met dit heugelijke feit en wensen hen veel liefde voor de toekomst.

Verkiezing ambtsdragers: Marianne van Mourik-van Arkel heeft haar benoeming tot diaken aanvaard. Tegen haar benoeming zijn geen bezwaren ingebracht. Iet Geense-Brouwer heeft haar benoeming tot ouderling niet kunnen aanvaarden. Inmiddels heeft de kerkenraad Joannet Boer-van den Dikkenberg benoemd tot jeugdouderling en Ilona op ’t Hof-van der Wekken tot diaken. Beiden hebben hun benoeming in overweging genomen en moesten afgelopen week een beslissing nemen. We deden afgelopen zondag voorbede voor hen.

Toegang kerk bij 11 uur diensten: Omdat op zondagmorgen door twee wijkgemeenten erediensten worden gehouden, zijn er afspraken gemaakt om het verlaten en binnentreden van de kerk tussen beide ochtenddiensten zo soepel mogelijk te laten verlopen. Over het algemeen gaat dit ook goed. Soms echter, bijvoorbeeld wanneer de half 10 dienst door omstandigheden iets uitloopt, verloopt de wisseling niet zoals gewenst. De belangrijkste afspraak is dat de bezoekers van de half 10 dienst bij het uitgaan de gelegenheid hebben om rustig de kerk te verlaten voordat de bezoekers van de 11 uur dienst naar binnen komen. Om dit mogelijk te maken is al lang geleden afgesproken dat de bezoekers van de 11 uur dienst niet voor kwart voor 11 (10:45 uur) de kerk kunnen binnengaan. Daarbij kan alleen gebruik worden gemaakt van de ingangen onder de Beuze. De ingang via de toegangsdeur in het zijpad kan niet gebruikt worden om via het kerkcentrum de kerk binnen te gaan. Deze deur is alleen te gebruiken als nooddeur in geval van calamiteiten. Wilt u hiermee rekening houden bij het bezoeken van de 11 uur dienst?

Verantwoording giften: Voor het bloemenfonds ontving Dianne Vermeule-van Harselaar € 45,- en Mariëtte Lindhout-Hobbel € 10,-. Agnes van den Bosch-Buscop ontving € 10,- voor het bloemenfonds en € 10,- voor de kerktelefoon. Ouderling Carla van Beveren-van Mierloo ontving € 10,- voor het werk van de kerkrentmeesters. Hartelijk dank voor uw gaven.

Felicitatie: Een hartelijke gelukwens is op zijn plaats aan het adres van onze buurgemeente Kerkwerve en aan ds. Geertje Zomer, die afgelopen zondag in een feestelijke en muzikale dienst aan elkaar werden verbonden. We wensen hen een goede tijd toe met elkaar.

Vooruitblik: Vanwege herfstvakantie van onze eigen predikant zijn er komende twee zondagen gastvoorgangers, die allen al eens eerder in de Gasthuiskerk voorgingen. Op de Dankdag voor gewas, arbeid en visserij, woensdag 2 november, gaat onze eigen predikant weer bij ons voor. Weet u ook dan hartelijk welkom.