Zondag 7 augustus 2022
18.30 uur: ds. D. Westerneng, Oosterland/Yerseke
Collecten: Stichting Present / Kerkbeheer

Zondag 14 augustus 2022
09.30 uur: mw. ds. S. Voskuil-Dijkshoorn, Rozenburg (koffie drinken na de dienst)
18.30 uur: dr. M. van der Veer, Zierikzee
Collecten: Hydepark (Roosevelthuis) / Kerkbeheer

Zondag 21 augustus 2022
18.30 uur: ds. S.A. Doolaard, Serooskerke
Collecten: Missionaire gemeente / Kerkbeheer

Vakantie predikant: Ds. De Borst en zijn gezin genieten vanaf 19 juli vakantie. Voor urgente situaties is vervanging door andere predikanten geregeld. In de betreffende periode is eerste aanspreekpunt voor het pastoraat ouderling André Flikweert, bereikbaar via 410991 of 06-8325 9350 (ook whatsapp). Als hij niet bereikbaar is, dan mag u contact opnemen met ouderling Teunie Wessels-van Dongen via 416059 of 06-8327 2590.

Koffie drinken na de dienst: Omdat de vrijzinnige gemeente in de zomermaanden geen elf-uur-diensten heeft, zullen wij op die zondagen na de morgendienst koffie drinken, zo mogelijk onder de Beuze. Voor de komende periode betreft dat zondag 14 augustus.

Bloemen: De bloemen van de zondagen 17, 24 en 31 juli gingen als groet en ter bemoediging naar de heer J. Berrevoets, die een knieoperatie onderging, naar het echtpaar De Meulmeester-de Wit en naar mevrouw J. de Kuijper-Otte.

Omzien naar elkaar: We deden voorbede voor Johan en Loes Bax-Hoevelaken, die afscheid moesten nemen van Johans broer Zeger, die op zaterdag 16 juli in Andijk overleed in de leeftijd van 80 jaar. We bidden om troost en kracht voor Johan en Loes, nu zij binnen een half jaar afscheid moesten nemen van de twee laatste broers van Johan.

Jubilea en verjaardagen: De heer en mevrouw Van den Berg-de Bruine vierden op donderdag 21 juli hun 50-jarig huwelijksjubileum. Wij feliciteren hen van harte met deze mijlpaal. Op vrijdag 29 juli be-reikte de heer J.J. (Han) Dorst de hoge leeftijd van 96 jaar. Met hem zijn wij daarvoor dankbaar; we wensen hem een gezegend nieuw levensjaar toe.

Open Kerkdagen: Na een pauze van twee jaar vanwege corona zijn begin juli de Open Kerkdagen weer gestart. In juli en augustus is op elke zondagmiddag van 12.30 uur tot circa 15.30 en op donder-dagmiddag van 13.30 tot 16.30 de kerk open om te bezichtigen, te bidden of (de meeste keren) naar orgelspel te luisteren. U kunt mensen erop wijzen dat de kerk open is en ook zelf bent u van harte welkom.

Bijzondere giften: Voor het bloemenfonds ontvingen mevrouw Lien Brouwer-Borremans, mevrouw Margo de Vlieger-Aben en mevrouw Dianne Vermeule-van Harsselaar ieder € 10,-.

Save the date: Op 18 september is het Startzondag. Bij goed weer houden we ’s morgens een open-lucht-dienst en daarna een gezamenlijke maaltijd op de boerderij van de familie Op ’t Hof aan de Steenzwaanweg in Nieuwerkerk. Noteert u de datum alvast in uw agenda? Binnenkort kunnen we u / jou er meer over vertellen.

Fietstocht: Op zaterdag 27 augustus wil een groep gemeenteleden met de racefiets een tocht maken van 60 a 70 km. Meldt u/jij zich aan bij Jan-Arie Struijk via 06-8683 6000 (whats-app). Een dergelijke tocht zal ook worden georganiseerd op zaterdag 17 september, in het startweekend.

Oproep medewerkers tijdelijke noodopvang asielzoekers: Met het oog op de mogelijke tijdelijke crisis-opvang (tot 1 oktober) van 35 asielzoekers in het voormalige schoolgebouw De Meie aan de Gracht-weg heeft de gemeente Schouwen-Duiveland de kerken op het eiland benaderd voor hulp c.q. onder-steuning. Voor deze periode worden vrijwilligers gezocht die bij toerbeurt (volgens een rooster) een taak op zich willen nemen als locatiemedewerker of, in een meer coördinerende rol, als locatiecoördi-nator facilitair of locatiecoördinator bewoners. Als u of jij hiervoor belangstelling hebt, dan kunt u meer informatie krijgen over de “functie-eisen” bij de 1e scriba, André Flikweert. Contactpersoon bij de ge-meente is dhr. Jacco van Damme, tel. 06-1861 8268.

Tenslotte: Hen die op vakantie zijn of nog gaan wensen we een goede periode van recreatie (her-schepping) toe. Hen die, om welke reden dan ook, thuis zijn gebleven wensen we ook een goede tijd toe. Laten we juist in deze zomerperiode, waarin het vaak wat rustiger is, naar elkaar omzien, in het bijzonder naar hen van wie het netwerk kleiner is geworden. Op deze manier zijn we ook gemeente met en voor elkaar.