Catechese

De Jeugd Draait Door…….
Of:  De Wereld Draait Door !

Dit jaar staat de catechese in het thema van de wereld

We verlaten Nederland en we denken na over geloven buiten onze grenzen.

We zullen onze wereldreis beginnen in Japan.

Gelukkig is er een digitale snelweg en kunnen we chatten met echte zendelingen in Japan, Tokyo.

We gaan spelenderwijs verder met het spel Anderland en leren van alles over de vijf wereldgodsdiensten om via de speciale avonden in het kader van Europa Draait

Door alles te weten te komen over de zendingsreizen van Paulus.

Na de nieuwsjaarsduik zullen we in Israël aankomen, waarbij we niet in Zierikzee zullen blijven, maar ook echt op pad zullen gaan om te ontdekken wat  een Joodse feestdag in kan houden.

Reislustig geworden? Kom naar de catechese-avonden!

Op dinsdagavond van 19.15 uur tot 20.00 uur staat de Gasthuiskerk open.

De jongeren van 12 t/m 14 jaar zullen als reisleiders ontmoeten Arjan Lindhout en Marieke Bakkenes.
De jongeren van 15 t/m 17 jaar zullen Geert-Jan de Bruijne en ds. de Graaf ontmoeten.
Mocht je niet kunnen op dinsdagavond, dan kun je meedoen met donderdagavondgroep, eveneens van 19.15 tot 20.00 uur. Deze groep is een verzamelgroep en zal begeleid worden door Marjan Riedijk.
In september ontvangen alle jongeren tussen de 12 en de 17 jaar een flyer met alle data.
Op sommige dinsdagavonden zullen we zelf op reis gaan… op deze avonden zijn ook de basiscatechisanten van 10 t/m 12 jaar weer van harte welkom!

De startavond is op 5 oktober. We gaan dan naar de bowlingbaan in Renesse. We gaan bowlen van 19.00 tot 20.00 uur. We verzamelen voor de Gasthuiskerk. We rijden uiterlijk weg om 18.40 uur!